tirsdag den 29. april 2014

Evaluering og udvikling

Evaluering af Mock-up og udvikling af den

Budskabet skal være mere klart, det var uklart. Vi spurgte to personer som havde skrevet på den om hvad de synes, og de sagde at folk måske ikke ville skrive fordi det var uklart hvorfor man skal skrive og til hvem.
Vi var også nødt til at flytte den op på broen, da ingen lagde mærke til det på trapperne.

Vi skal have præciseret hvad vi egentlig vil have ud af det, hvad skal folk skrive/dele. 

Skal designet opskaleres, bliver trapperne for specifikt?

Der skal være en overskrift til at tydelig gøre hvad det er, designet fortæller ikke det alene.

Det er muligvis det forkerte sted at stage den interaktion med vores design, som vi ønsker, altså folk kan måske ikke lige huske et minde fra åen. 

Hvordan kan designet tilpasses stedet, og den type interaktion der var med designet?

Gæstebog - kan skrive en hilsen (til åen?)

Skal kunne skrive på, men der skal være mere på, flere historier.

Vi skrev random ting, derfor lagde vi selv op til at folk skrev alt muligt på den. Måske kan man stille et spørgsmål - Hvad laver du ved åen? specificerer hvad folk skal skrive.
Det folk deler med hinanden på nettet har ikke altid en dybere mening. I det offentlige rum vil folk ikke nødvendigvis dele dybere/personlige ting, og ikke bruge lang tid på det.

- tjek-in ved åen hvad laver du her?
   Argumenter for: folk bruger ikke længere tid på noget på stedet (gennemgangs sted). 

- hvad har du på hjertet (genkendelighed - facebook praksis) lige her (placerer det på stedet).


Vi har besluttet at justerer vores Mock-up med et nyt skilt hvor der står "Hvad har du på hjertet" (eks.) "lige her" (eks.) og teste det torsdag.

Snak med Ditte: Interessant - hvordan kan man aktiverer brugerne på trappen?







Ingen kommentarer:

Send en kommentar